Mon Ventoux

  • monventoux website
  • Mon Ventoux
  • Website LudoDaagtJeUit

Al enkele jaren organiseert Sporta het event Ventourist/Ventousiast. Een evenement waar wielerliefhebbers de uitdaging aangaan om de Mont Ventoux te beklimmen, sommigen zelfs meermaals. Doel van de actie is mensen aan het sporten te krijgen.

Na 7 edities vond Sporta dat het tijd was om het concept op te frissen. Hiervoor riepen ze de hulp in van Phobos & Actor. Phobos & Actor kwam met het idee ‘Mijn Ventoux’. Mijn Ventoux wil zeggen dat iedereen zijn Ventoux kan waarmaken op zijn eigen niveau. Voor de meer ervaren wielrenners is er La Cannibale met Eddy Merckx als boegbeeld. Saartje Vandendriessche staat paraat voor de beginnende wielrenners onder het concept Ventourist. Phobos & Actor ontwikkelde voor Mijn Ventoux een nieuwe website, affiches, flyers en een look&feel voor de brochure en huisstijl. Zelfs de wieleroutfits voor de participanten werden ontworpen door Phobos & Actor.

Om de beklimming van de Mont Ventoux te promoten werd door Phobos & Actor ook een concept uitgedacht om personen warm te maken voor de 'Mijn Ventoux'-campagne van Sporta. Via online, virale marketing zouden huidige deelnemers een vriend, collega, familielid, ... kunnen uitdagen. Het doel bestond erin om vrienden aan te sporen om zich ook in te schrijven en buzz rond de campagne te creëren. Zo werd het idee van de 'Ludo daagt je uit-actie' uitgewerkt. Hiervoor ontwikkelden we een applicatie waar je een foto van jezelf kon uploaden, waarna een afbeelding van jezelf en Ludo Dierckxsens, het boegbeeld van 2013, gegenereerd werd. Deze leuke afbeelding met gepersonaliseerde tekst kon vervolgens verstuurd worden via e-mail, gedeeld worden op Facebook en/of bewaard en geprint worden. Elke uitdager en uitgedaagde maakten hierdoor bovendien kans op verschillende prijzen, waaronder zelfs een gratis deelname en/of verblijf.

Meer Campagnes