Sporta

  • Sporta fotografie Ludo
  • Website LudoDaagtJeUit

De 'Mon Ventoux'-campagne van Sporta zet jaarlijks beginnende en ervaren fietsers aan tot de beklimming van de Mont Ventoux. Hiervoor richten ze zich enerzijds naar starters/Ventouristen en anderzijds naar ervaren wielerliefhebbers/Cannibalen. Om beide campagne's meer kracht bij te zetten werd gekozen voor verschillende boegbeelden. In 2013 werd zo als Cannibale gekozen voor Eddy Merckx en als Ventourist voor Ludo Dierckxsens. Vandaar kwam Ludo Dierckxsens naar onze fotostudio gefietst voor een fotoshoot. Met deze foto's werd een algemeen campagnebeeld ontwikkeld dat opgenomen werd op de affiches, flyers,...

Daarnaast werd de 'Ludo daagt je uit-actie' uitgewerkt om de beklimming van de Mont Ventoux te promoten. Dit concept werd uitgedacht om personen warm te maken voor de 'Mijn Ventoux'-campagne van Sporta. Via online, virale marketing zouden huidige deelnemers een vriend, collega, familielid, ... kunnen uitdagen. Het doel bestond erin om vrienden aan te sporen om zich ook in te schrijven en buzz rond de campagne te creëren. Ook om deze applicatie te ontwikkelen hadden we gepaste beelden nodig, die tijdens deze fotoshoot ontwikkeld werden. Hiermee ontwikkelden we een applicatie waar je een foto van jezelf kon uploaden, waarna een afbeelding van jezelf en Ludo Dierckxsens gegenereerd werd. Deze leuke afbeelding met gepersonaliseerde tekst kon vervolgens verstuurd worden via e-mail, gedeeld worden op Facebook en/of bewaard en geprint worden. Elke uitdager en uitgedaagde maakten hierdoor bovendien kans op verschillende prijzen, waaronder zelfs een gratis deelname en/of verblijf.

Meer Fotografie