Sporta

  • Website LudoDaagtJeUit2
  • Sporta fotografie Ludo

Om de beklimming van de Mont Ventoux te promoten werd door Phobos & Actor een concept uitgedacht om personen warm te maken voor de 'Mijn Ventoux'-campagne van Sporta. Via online, virale marketing zouden huidige deelnemers een vriend, collega, familielid, ... kunnen uitdagen. Het doel bestond erin om vrienden aan te sporen om zich ook in te schrijven en buzz rond de campagne te creëren. Zo werd het idee van de 'Ludo daagt je uit-actie' uitgewerkt.

Hiervoor ontwikkelden we een applicatie waar je een foto van jezelf kon uploaden, waarna een afbeelding van jezelf en Ludo Dierckxsens, het boegbeeld van 2013, gegenereerd werd. Deze leuke afbeelding met gepersonaliseerde tekst kon vervolgens verstuurd worden via e-mail, gedeeld worden op Facebook en/of bewaard en geprint worden. Elke uitdager en uitgedaagde maakten hierdoor bovendien kans op verschillende prijzen, waaronder zelfs een gratis deelname en/of verblijf.

Meer Online marketing