Verpakkingen & Specials

Kan een marketeer lucht verpakken? 
Koopt de consument een product of een verpakking? 
Ooit gedacht hoe het anders kan?

Verpakken is niet alleen een kleurtje en een logo rond een fantastisch product brengen. De verpakking maakt vandaag regelrecht deel uit van het product en het maakt de beleving van het product echt. Of we iets duur vinden voor wat het is, hangt evenveel van de verpakking af als van de productbeleving. Dezelfde friet met steak in een frituur of in een sterrenrestaurant hoeft niet beter of slechter te zijn om beter of slechter te smaken. Het zijn de verpakking, het restaurant, onze zintuigen die het zo maken. En weet: niets is echter dan perceptie.

Een goede verpakking sluit dus nauw aan bij hoe consumenten het product beleven: datgene wat het product uniek maakt en hoe je wenst dat men denkt over jouw product. Ook het winkelkanaal, de aankleding van de shop en de presentatie dragen bij aan de totale beleving.

Als al die zintuigen zo belangrijk zijn voor hoe we het product percipiëren en welke prijs we ervoor wensen te betalen, dan kan het vaak zo zijn dat de verpakking meer is dan het product of althans even belangrijk.

Maar er zijn nog belangrijke elementen die de efficiëntie van de verpakking vragen. Zo heb je de perceptie van het aangeboden volume, de eenvoud van de oververpakking, de veiligheid voor kinderen, de diversificatie t.o.v. concurrerende producten, de wetgeving betreffende vermeldingen en bijsluiters, de streepjescodes van ICODIF, de prijszetting, promomogelijkheden en zoveel meer. Moet de verpakking ook de uitleg geven die de klant overtuigt, zodat op personeel kan bespaard worden? Kortom, teveel om op te noemen en te belangrijk om niet bij stil te staan.

Verpakking en productontwikkeling gaan hand in hand. De vormgeving en beleving kunnen niet vroeg genoeg opgestart worden, want vaak hangen de prijszetting en prijsperceptie in grote mate af van de verpakking die erbij hoort. Witte producten zijn ook al lang geen witte doos met rood spaarvarken meer…

GDW Verhulst, Van Moerkercke & Houet


Verhulst Gerechtsdeurwaarders

Als eindejaarsgeschenk gingen we op zoek naar een relatiegeschenk voor gerechtsdeurwaarders Verhulst, Van Moerkercke & Houet. Er werd gekozen voor een luxueuze versie van een USB-stick in een doosje. Zowel... Lees meer

Kempenkorf


Kempenkorf verpakking

De Kempenkorf is een geschenkdoos met allerlei lekkere hoeveproducten uit de Antwerpse Kempen. Enkele Kempense hoevewinkels werken mee aan dit initiatief, dat al een ruime periode fungeert als een succesvol... Lees meer

Pannoc


pannoc pannocort

Pannoc NV is een farmaceutisch bedrijf dat zich toelegt op ontwikkeling, fabricatie, verpakking en verkoop van geneesmiddelen, medische hulpstoffen en cosmetica onder/in de vorm van crèmes, zalven, gels, lotions en oplossingen. Hun... Lees meer

Portion Pack


PortionPack

Portion Pack is actief in de horecasector met een uitgebreid en gevarieerd aanbod van per stuk verpakte koekjes en chocola. Een koffie en een koekje zijn dan ook een onafscheidelijk... Lees meer

Resto Frit


RestoFrit smulllboxen

Resto Frit is een groep van toeleveranciers uit de Belgische horeca, die extra slagkracht weet te winnen door groepsaankopen en door de professionalisering van de Belgische horeca op gebied van... Lees meer

Speedo


Speedo lama

Om Speedo in meer dan 600 winkels de nodige visibiliteit te geven, worden “lama’s” of kartonnen zuilen gecreëerd, in offset gedrukt. Deze zuilen zijn zeer gemakkelijk op te zetten door... Lees meer

Wcup


Wcup productshots

Wcup is een Belgisch topgamma van wetenschappelijk samengestelde sportvoedingsproducten die je kan gebruiken voor, tijdens en na de inspanning. Wcup is geboren uit het professionele wielermilieu en met zeer groot succes... Lees meer