Nieuwsbrief oktober 2007

Nieuwsbrief oktober 2007

 












Marketing- & Reclametips
"We zijn dat, wat we bij herhaling doen." Aristoteles (384 v.C. - 322 v.C.)
Oktober 07
INHOUD  

E-mailmarketing...  

Bedrijfsblind of alziend?  

Netwerken in november !  

Lees- en doetip!  

Schrijf in op onze nieuwsbrief  
Uw e-mail adres :

Beste Carlo van Tichelen,

Herhaling zorgt voor herkenning, herkenning voor vertrouwen en vertrouwen zorgt er tenslotte voor dat mensen voor u kiezen! Maar al te vaak vergeten we als ondernemer onze boodschap voldoende te herhalen. In huisstijl, beurzen, verkoopgesprekken, brieven... kortom: overal.

Bent u klaar om uw boodschap coherent en consequent te herhalen? Veel leesplezier!

    
Een parel van een totaalconcept!
 
Nacre de Mer, de droom van parels binnen handbereik.
Nacre de Mer

Een tweetal maanden geleden kwam Gerlinde Lauwers bij ons aankloppen met een idee, een ondernemingsplan en vooral een grote portie durf en organisatietalent. Haar droom: echte parels uit Zuidoost-Azië importeren om er juwelen mee te creëren die op alternatieve manieren verkocht zouden worden via een webshop, beursdeelnames, koopdagen en homeparty's.

Dankzij een vlotte samenwerking werd er op enkele maanden een heel totaalconcept gecreëerd: van merknaam, over een huisstijl, verpakking, folder en website, tot een beursstand.

Op 5 oktober trotseerde Nacre de Mer, met stijl, voor het eerst het grote publiek tijdens de beurs Trouw/Mariage in Anwerpen.

   
    
Het Herentalse cultuurcentrum opent de deuren.
 
't Schaliken brengt leven in de brouwerij!
De Schepping

Het cultuurcentrum 't Schaliken werd 30 september ingewijd met een spetterend openingsfeest waarbij jong en oud de oude stadsbrouwerij van buiten en van binnen konden aanschouwen. Met een voorgerechtje van theater, met een toets cabaret op smaak gebracht, met animatie op een bedje van muziek, kreeg de Herentalsenaar tijdens het openingsfeest een voorsmaakje van wat hem nog te wachten staat nu 't Schaliken zijn deuren heeft geopend.

Het cultuurcentrum werd de daaropvolgende weekends in gebruik genomen voor het meer dan geslaagde openingsproject De Schepping, een project waarbij verenigingen en kunstenaars hun creativiteit loslieten op een tekst van Bart Moeyaert.

Cc 't Schaliken opent zijn deuren en brengt leven in de oude stadsbrouwerij op de Herentalse Grote Markt en dat mag in heel Herentals en ver daarbuiten geweten zijn. 't Schaliken koos voor Phobos om voor een golf van communicatie rond het nieuwe cultuurcentrum te zorgen. En herhaling, dat werkt!

   
    
Guerrilla-marketing met visie.
 
Centrum Beter Zien gooit met brillen in Antwerpen.
Centrum Beter Zien

Centrum Beter Zien, waar optische instrumenten zoals brillen en lenzen vervaardigd, onderzocht en verkocht worden, was op zoek naar een budgetvriendelijke en toch effectieve manier om zijn Reduc-nachtlenzen te promoten. Nachtlenzen verbeteren 's nachts je zicht, zodat je overdag geen bril of lenzen meer nodig hebt. Dan kun je je bril gewoon weggooien en dat hebben we bij Phobos dan ook heel letterlijk genomen.

De Meir, de Groenplaats en enkele winkelcentra in Antwerpen werden overspoeld met weggegooide brillen met de boodschap: "Ik heb mijn bril weggegooid omdat mijn bijziendheid verdwenen is." De ene voorbijganger ging voorzichtig maar nieuwsgierig de boodschap lezen, de andere zette de bril meteen op, terwijl nog anderen het kaartje van de bril scheurden en ofwel enkel de bril ofwel enkel het kaartje mee naar huis namen.

Deze guerrilla-marketingactie was dus zeker een succes: met een klein budget kregen de Reduc-nachtlenzen de volle aandacht van 95% van de voorbijgangers. En die overige 5%, tja, die zal blind geweest zijn zeker?

   
    
Direct (e)-mail... een 'top of mind'-positie.
 
Kempeneer: specialist in machines voor tuin, park en milieu.
mail

Mensen schenken steeds meer aandacht aan hun tuin. Daar horen ook kwaliteitsvolle machines en materialen bij. Het succesverhaal van Kempeneer als importeur en verdeler van verschillende merken gaat verder. Op dit moment breidt Kempeneer uit: 2300m² worden er in de toekomst 4000m².

Direct mail en e-mailmarketing. De ideale combinatie tussen online en offline heeft Willy Kempeneer al begrepen.

Door de combinatie van verschillende media is een 'top of mind'-positie mogelijk. Ook op Agribex in december kan u Kempeneer weer terugvinden.

   
    

Herhaling zorgt voor vertrouwen, vertrouwen komt door herhaling.
Begrepen, of zal ik het nog eens herhalen?

Veel succes,

handtekening
Carlo van Tichelen
Phobos Reclameadviesbureau

Tel.: 014/23 28 47
Fax: 014/21 34 82
 
Send an Email Campaign Now - Get Results Instantl

 

Stuur deze mail door naar vriend en/of collega's!
Deze e-mail werd verzonden naar carlo.jci@phobos.be, door info@phobos.be
Profiel/e-mailadres bijwerken | Onmiddellijk verwijderen met SafeUnsubscribe™ | Privacybeleid.
 

Phobos | St.-Jobsstraat 25 | Herentals | 2200 | Belgium