Borginsole

  • borginsole huisstijl
  • borginsole huisstijl2
  • borginsole folder1

Borginsole ontwikkelt functionele zolen en is een KMO in volle groei. Naast de productie van de Borginsole-zolen, openden Paul Borgions en Gratienne Sioncke een podologisch centrum met o.a. een CNC-labo, een testruimte en een sportieve onthaalruimte.

Phobos & Actor ontwierp voor Borginsole een logo en huisstijl. In het logo spelen we met de balans tussen ‘Borg’ en ‘Insole’. Het lettertype van ‘to balance your body’ zorgt dan weer voor een dynamische touch. Dynamiek en balans zijn dan ook twee kernwoorden voor Borginsole. De kleurkeuze: Borginsole staat ‘Borg’ voor je ‘Insole’, dus kozen we voor een diepgroen-blauwe kleur die vertrouwen uitstraalt.

Voor de huisstijl kozen we ervoor om het logo tegen een dynamische achtergrondtekening te zetten. De subtiele achtergrond doet denken aan de afdruk van een sportschoen.

De folder van Borginsole is een drieluikje in US-formaat. We kozen voor een dynamisch beeld dat de titel op de voorpagina ondersteunt: ‘Minder pijn, beter bewegen, meer vrijheid’. De kleuren van het beeld sluiten ook aan bij het logo. Onze fotograaf bracht heel het proces om een Borginsole-zool te maken in beeld. Onze copywriter zorgde voor een woordje uitleg bij het hele proces. Later werd de folder ook vertaald naar het Frans en het Engels.