H. Hartziekenhuis Mol

  • Hartzieknhuis Mol Logo
  • Hartzieknhuis Mol Badge

Eind 2013 wordt het duidelijk dat de geplande fusie tussen de ziekenhuizen van Mol en Geel geen doorgang vindt. Het H. Hartziekenhuis Mol beslist vandaar in het voorjaar van 2014 om zijn eigen koers te varen.

Het H. Hartziekenhuis maakte hiervoor een analyse van de nieuwe uitdagingen en opportuniteiten. Via onderling overleg en brainstorms werd besloten om een nieuwe logo te ontwikkelen, waarbij we de bestaande waarden behouden, maar ook evolueren en een nieuwe frisse wind kenbaar maken. 

De naam H. Harziekenhuis Mol blijft behouden, maar conceptueel uitgewerkt in een dynamisch geheel met een nieuw lettertype. De kleuren worden opgefrist, rekening houdende met de kleuren die ook terugkomen in het logo van Mol. Het hart staat enerzijds symbool voor de naam van het ziekenhuis, anderzijds visualiseren we hiermee de link met de zorg. Zo wil het H. Hartziekenhuis dicht bij de mensen staan en persoonlijk karakter uitdragen.

Het logo werd vervolgens geïntegreerd in alle verschillende elementen, waaronder vlaggen, brochures, ziekenhuisfiches, gadgets,... Eveneens werden sjablonen uitgewerkt voor office en bepaalde drukwerken, zodat de huisstijl in alle afdelingen op dezelfde manier toegepast kan worden. Ondertussen zijn we bezig met het ontwikkelen van een nieuwe website, waar rekening wordt gehouden met de huisstijl en de specifieke doelstellingen van de website.